Hrvatska komora edukacijskih rehabilitatora osnovana je kao samostalna strukovna organizacija sa svojstvom pravne osobe i javnim ovlastima, na temelju Zakona o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti koji je Hrvatski sabor donio 21. listopada 2011. godine. Ključnu ulogu u tom procesu imao je tadašnji Savez defektologa Hrvatske (današnji SERH), koji je imenovao Radnu skupinu za osnivanje Komore. Radna skupina, u sastavu Vesne Đurek, Dubravke Vajdić, Renate Vragović, Dragane Mamić, Zrinjke Stančić, Edite Ružić, Dubravke Šubić, Maje Ljubić i Vesne Mihanović, izradila je Teze za nacrt prijedloga zakona o Komori na sjednici održanoj 7. rujna 2006. godine (Bukvić i Bukvić, 2022).
Osnivanjem Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora (HKER) postavljen je temelj za sustavno unaprjeđenje struke. Zakonski okvir koji regulira djelovanje Komore propisuje obveze članova, uključujući etičke smjernice i standarde rada, osiguravajući time profesionalnost i odgovornost u pružanju usluga osobama s teškoćama u razvoju i njihovim obiteljima.
Hrvatska komora edukacijskih rehabilitatora neovisna je, samostalna strukovna organizacija hrvatskih magistara i sveučilišnih prvostupnika edukacijske rehabilitacije koja predstavlja stručnjake edukacijske rehabilitacije u Republici Hrvatskoj. Osigurava da članovi obavljaju svoje poslove savjesno i u skladu s važećim zakonskim propisima, čuva ugled, čast i prava te promiče, zastupa i usklađuje njihove zajedničke interese pred državnim i drugim tijelima u zemlji, pružajući im stručnu pomoć i zaštitu.
Predsjednici Komore od osnivanja:
- Vesna Đurek (2011. – 2014.)
- Ljiljana Pintarić-Mlinar (2014. – 2020.)
- Zlatko Bukvić (2020. – 2024.)
- Ana Skender (2024. – ...).
Hrvatska komora edukacijskih rehabilitatora ima ključnu ulogu u regulaciji struke, izdavanju odobrenja za samostalan rad, kontinuiranom stručnom usavršavanju te zaštiti interesa svojih članova. Aktivno surađuje sa svim relevantnim ministarstvima i sustavima u kojima djeluju edukacijski rehabilitatori, uključujući odgoj i obrazovanje, zdravstvo i socijalnu skrb. Njezin osnovni cilj jest osigurati visoke profesionalne standarde i kvalitetu rada edukacijskih rehabilitatora te unaprijediti uvjete za pružanje edukacijsko-rehabilitacijskih usluga.
Danas Komora broji više od 1400 članova. Financira se iz članarina svojih članova i aktivno sudjeluje u projektima usmjerenim na prepoznatljivost struke, izradu standarda rada, unaprjeđenje statusa edukacijskih rehabilitatora unutar pojedinih sustava te unaprjeđenje edukacijsko-rehabilitacijskih usluga.
Izvori:
Bukvić, N., Bukvić, Z. (2022). Tragovima prošlosti: Povijest strukovnog udruživanja edukacijskih rehabilitatora u Hrvatskoj. Hrvatska komora edukacijskih rehabilitatora. Zagreb.
Statut Hrvatske komore edukacijskih rehabilitatora (Narodne novine, 115/2024)
Zakon o edukacijsko-rehabilitacijskoj djelatnosti (Narodne novine, 18/22)